ساختمان مارکدار یعنی چی؟

امروزه خیلی ها برای خرید خانه بجای بازدید از واحد های موجود در بازار، از مشاورین املاک سراغ واحد هایی را می گیرند که با برند (مارک) سازنده ی آن از قبل آشنا شده اند. آنان بر اساس تجربه می دانند که کیفیت ساخت و تولید آپارتمان ها را پس از اتمام ساختشان به سختی می توان بررسی کرد، بنابراین بهتر است برای اطمینان از یک خرید ایده آل بر اساس شناخت و اعتمادی که به روش ساخت سازنده ی آن ساختمان دارند، از آن واحد بخرند. سازندگان این ساختمان ها بجای فرار از پاسخگویی در خصوص کیفیت ساخت و عرضه ی بی نام و نشان واحد های خود در بازار، معمولا آرم گروه ساختمانی خود را به جهت اثبات مرغوبیت بالای پروژه ی خود، در محدوده ورودی آن بر روی دیوار حک می کنند و اینگونه مدافع کیفیت بالای ساخت پروژه ی خود هستند. آنها سبکی خاص را نیز در پروژه های خود (با حفظ رویه ی بهبود مستمر)، به صورت متوالی به کار می برند و با این کار پیوندی مادام العمر میان برند خود و ساختمان ساخته شده شان ایجاد می کنند. درست مثل خرید ماشین، که خریداران همواره ذهنیتی از مارک ماشین ها قبل از خریدشان دارند، امروزه در خصوص خرید ملک هم داشتن چنین ذهنیتی برای خریداران اجتناب ناپذیر شده است. این مدل رفتار خرید در حوزه ی املاک می تواند برای خریدار ضامن کیفیت بالای ساخت، گارانتی و حتی خدمات پس از فروش قطعی باشد. خریدی که دیگر مشابه درصد بالایی از خریدان در گذشته پشیمونی برایشان به همراه ندارد و حس آسایش و آرامش سکونت درونش، ارزش وقت گذاشتن برای آشنایی با برند ها و مارک های ساختمانی معروف را دارد. ما اینجا مارک های ساختمان های سرشناس و معروف را به شما معرفی کنیم.

branding.min

ویژگی های یک ساختمان مارکدار یک ساختمان مارکدار، ساختمانی است که ضمن سالم بودن ریشه ی سند زمین احداثی آن، 10 ویژگی زیر را نیز دارا باشد: 1- توجه ویژه به انتخاب لوکیشن و محل ساخت آن برای ساخت یک ساختمان مارکدار می بایست یک موقعیت جغرافیایی جذاب به جهت قرار گیری در مناطق شهری سطح بالا، میزان مجاورت با فضای سبز عمومی، دارا بودن چشم انداز مطلوب، نور گیر بودن تمامی واحد ها و خلوت بودن معابر جانبی آن انتخاب شده باشد. همچنین مجاورت یک ساختمان مارکدار مسکونی با مراکز آموزشی، مدارس و یا مراکز تجاری و اداری، به سبب مزاحمت های در پی آنها، بی شک از جذابیت سکونتی پایینی برخوردار می باشد. ضمنا آراستگی و زیبایی ظاهری محله نیز حائز اهمیت است. 2- دسترسی مناسب دسترسی به وسایل نقلیه عمومی اعم از مترو، اتوبوس، تاکسی یک اصل بسیار مهم در انتخاب محل ساخت یک ساختمان مارکدار مسکونی می باشد. برآورد تناسب فاصله از خیابان های اصلی، مراکز خرید، مراکز درمانی و سایر مجموعه های خدماتی شهری یکی از ارکان اصلی در انتخاب زمین ساخت برای یک ساختمان مارکدار محسوب می شود. 3- مطلوبیت نقشه و پلان داخلی واحد های آن یک نقشه مناسب هنگامی که جهت بازدید وارد آپارتمان می شوید خود را به خوبی نشان می دهد، همینکه به چیدمان ذهنی اسباب و اثاثیه کلی خود در حین بازدید از داخل واحد می پردازید و فضایی پرت و بی استفاده باقی نمی ماند و یا اتاق خواب ها ناگونیا نیستند و ستونی، فضایی از واحد را غیر کاربردی ننموده، خود نشان از یک پلان معماری شده و موثر دارد. در نهایت تناسب فضا ها با هم و هماهنگی قرارگیری اتاق ها، سرویس ها، آشپزخانه و سالن ها در واحد مذکور مهر تاییدی بر مارکدار بودن واحد مذکور می باشد. 4- استفاده از متریال و مصالح مارکدار و استاندارد در ساخت آن استفاده از برند های معتبر داخلی و خارجی در بخش هایی چون آسانسور، درب و پنجره ها، سرویس ها، تاسیسات و … یک اصل اساسی در ساخت یک ساختمان مارکدار می باشد. 5- دارا بودن امکانات و مشاعات در خور توجه و متنوع داشتن امکانات رفاهی در یک ساختمان مارکدار یک اصل اساسی مهم تلقی می شود. فضای کافی برای پارکینگ هر واحد، وجود یک لابی مجلل و باشکوه با سقفی بلند، استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزشی (جیم)، سالن های سرگرمی از جمله بیلیارد، بولینگ، سالن اجتماعات، کتابخانه، سالن ماساژ و اسپا، روف گاردن و ... از جمله این مشاعات در یک ساختمان مارکدار است. 6- کیفیت بالای اجرا، نصب و اتصال متریال های مختلف آن از دیدن سنگ های نصب شده در کف سالن و دقت در زیبایی المانهای کار شده در لابی تا نصب بی نقص و صحیح سیستم آشپزخانه و یک دست بودن سطوح کار شده در سرویس های بهداشتی، سیستم یکپارچه و بی عیب و ایراد برق و الکترونیک تا لوله کشی ها و سیستم مکانیک و تهویه می توان پی به تبحر مجریان و نصابان شاغل در آن پروژه مارکدار برد. بی شک دیدن این میزان تناسب و هماهنگی در نصب متریال ها در ساختمان تا حدودی قابل تعمیم به کیفیت مقطع سفت کاری است به طوری که شاید بتوان روی استاندارد بودن فونداسیون و اسکلت آن ساختمان حساب کرد. بنابراین توجه خریدار به کیفیت اجرا قطعاً نقطه مقابل بی کیفیتی حاصل از استفاده ی ابزارهای دکوراتیو بزک گونه جهت حواس پرتی در هنگام بازدید و خرید می باشد. 7- با تجربه و قدرتمند بودن برند سازنده ی آن ساختمان های مارکدار قطعا حاصل مجموع تجارب یک گروه ساختمانی در طی سال ها فعالیت در این حوزه است. بی شک تجربه ی یک سازنده جلوی تکرار اشتباهات وی را در پروژه های آتی می گیرد و متد های به روز تری را پیش پای وی می گذارد. از سوی دیگر قدرت برند وی که در پی سالیان متمادی اعتباری دو چندان را برای او به ارمغان آورده است تمامی نوآوری های تکنولوژیکی و به روز را به سمت پروژه ی وی می کشاند و بازرگانان و تولید کنندگان موفق متعاقب تلاش جهت همکاری با وی جدید ترین دست آورد های خود را نا خودآگاه به پروژه ی آن سازنده هدایت می نمایند. در این میان خلاقیت یک سازنده در ساخت و ابتکار عمل یک سازنده نقشی مهم در هرچه موفق تر بودن ساخت یک ساختمان مارکدار محسوب می شود. 8- خلاقیت چشم گیر در طراحی حجم کلی پروژه و رعایت تناسبات اصولی معماری در نمای آن طراحی و اجرای یک نمای زیبا و منحصر به فرد یکی از مهمترین المان های ساخت در ساختمان های مارکدار می باشد. نما اغلب مهم ترین جنبه از نقطه نظر طراحیست، زیرا نما چارچوب کار برای طراحی بقیه اجزای ساختمان را مشخص می‌کند. از دیدگاه مهندسی ساختمان نیز، نما با توجه به تاثیر آن بر بهره وری انرژی از اهمیت زیادی برخوردار است. انتخاب نمای کلاسیک، مدرن و یا تلفیقی از این دو قبل از هر چیز به روحیات و سلایق شخصی و صد البته ذائقه کلی بازار بر می گردد. یک سردر ورودی با شکوه می تواند حس خوشایندی از تملک یک واحد را در یک پروژه برای خریداران آن به همراه آورد. 9- رعایت مسئولیت اجتماعی در زمان ساخت پروژه بی شک هر فعالیت تولیدی تبعاتی مخرب برای محیط زیست اطراف خود می تواند به همراه داشته باشد. در این میان تولید و ساخت یک ساختمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شایسته است سازنده یک ساختمان مارکدار در مقام جبران اینگونه پیامد ها، اقداماتی فارغ از هر گونه انتفاع مالی شخصی برای خود و به صورت عام المنفعه در حین ساخت انجام دهد. کور نکردن قناتی که در زیر زمین پروژه وجود داشته و زه کشی فونداسیون و هدایت مسیر آن جهت خروج از ضلع دیگر زمین، عدم قطع درختان و تخریب فضای سبز قبلی زمین ملک حدالامکان، توسعه فضاهای سبز عمودی در طراحی ساختمان، بستر سازی و ایجاد زیر ساخت هایی جهت استفاده از انرژی های تجدید پذیر در ساختمان، عایق بندی های موثر جهت جلوگیری از اتلاف انرژی در واحد ها، رعایت ایمنی و بهداشت به صورت جدی برای کارگران در هنگام ساخت پروژه و ... مواردی هستند که ساخت یک ساختمان مارکدار را از غیر مستثنی می کند. 10- پیاده سازی یک سیستم یکپارچه مدیریت ساختمان و خدمات تعمیر و نگهداری حرفه ای در زمان بهره برداری از آن تا پیش از این تمام تلاش سازندگان تا قبل از اتمام ساخت یک ساختمان بود، مواردی اعم از انتخاب لوکیشن، انتخاب طراح و معمار برای پروژه، انتخاب متریال و ... اما امروزه پایان عملیات ساخت تازه آغاز راه برای یک سازنده محسوب می شود. برقراری یک سیستم مدیریت ساختمان که متناسب با دریافت شارژ های ماهیانه از واحد های آن خدماتی در خور و ایده آل را به ساکنان آن ارائه می دهد و نیز ایجاد یک سیستم تعمیر و نگهداری مستمر از مشاعات و آیتم های مکانیکال و الکتریکال ساختمان از آیتم های الزامی یک ساختمان مارکدار می باشد.